تاریخ : شنبه 1 بهمن 1401
کد 2541
با توجه به صید و استقرار پشه های آئدس اجیپتی و آئدس و آلبوپیکتوس از ناقلین مهم بیماریهای آربوویروسی مانند زیکا، تب دانگ، تب زردو چیکونگونیا در مناطق جنوبی کشور و خطر گسترش این ناقلین به سایر نقاط کشور و استقرار در مناطق پاک و لزوم آمادگی در این مناطق، کمیته اجرایی شهرستان با این عنوان در محل معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه و با هماهنگی واحد پیشگیری و کنترل بیماریها با ادارات و سازمانهای مرتبط برگزار گردید.

در این جلسه، سرکار خانم دکتر اسدیان در مقدمه توضیح اهمیت بیماریهای منتقله از ناقلین را ایراد نمود.

 آقای بادزهره کارشناس ارشد حشره شناسی پزشکی، اهمیت بیماریهای آربوویروسی با تاکید بر بیماریهای منتقله از آئدس، بیولوژی و مناطق جغرافیایی پراکنش پشه های آئدس، راههای کنترل، آخرین گزارشات وضعیت بیماریهای منتقله از آئدس در جهان و ایران، انتظارات از ارگانها و سازمانهای مرتبط و اقدامات گروه بیماریها در این عنوان را تشریح کرد.

همچنین در این جلسه اهمیت حذف مالاریا و لزوم آمادگی در تشخیص و درمان به موقع موارد مالاریا در بیمارستانهای تابعه و مراکز خدمات جامع سلامت مورد تاکید قرار گرفت.

 دکتر پوراحمد، معاون فنی به اهمیت بیماریهای ناقل زاد اشاره و لزوم آمادگی و همکاری برون بخشی در کنترل این بیماریها و هماهنگی  با معاونت بهداشتی را مورد تاکید قرار دادند. در ادامه هر کدام از مسئولین ادارات مدعو به تشریح نحوه ی هماهنگیها و همکاریهای آتی پرداخت. 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه