تاریخ : سه شنبه 20 دي 1401
کد 2533
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در این جلسه گفت: واکسن کرونا به عنوان اولین حفاظ و مراقبت  کننده در مرگ و میر عمل می‌کند و ضروری است  کسانی که دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند و دارای بیماران زمینه‌ای هستند حتماً دوز یادآور سوم و چهارم را به فاصله ۶ ماه از تزریق دوز قبلی دریافت کنند.

دکتر ارجمند افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، استفاده از ماسک به خصوص در محیط‌های سربسته، محیط‌های دانشگاهی، در کلاس‌ها، شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی از جمله مواردی است که از ابتلا به این ویروس پیشگیری می کند.

وی ادامه داد : آمادگی مراکز درمانی برای مواجهه احتمالی با موج جدید بیماری یکی از اساسی ترین موضوعات پیگیری شده می باشد که خوشبختانه مراکز درمانی شهرستان با آمادگی بالایی آماده آرا خدمات می باشند.

وی افزود:ویروس کرونا دیگر ویروس پایدار بشریت شده است و باید مانند سایر بیماری ها در کنار آنها زندگی کنیم و توصیه های بهداشتی را رعایت نمائيم.

به گزارش روابط عمومي دانشکده علوم پزشکی ویژگی مهم سویه جدید، قدرت انتشار سریع بیماری است و مانند سایر سویه ها با تب، لرز، گلودرد، علائم تنفسی فوقانی، تنگی نفس، تهوع، اسهال، استفراغ و سایر علائم تنفسی مشخص می‌شود.