تاریخ : دوشنبه 28 آذر 1401
کد 2517
به گزارش روابط عمومي دانشکده علوم پزشکی مراغه مدیر مر‌کز رشد فناوری سلامت  در حاشیه آیین گرامیداشت هفته پژوهش اعلام کرد: این دانشکده آمادگی دارد از طرح های فناورانه و  محصول محور حوزه سلامت حمایت کند .
 
دکترمجتبی پوراکبر گفت: باتوجه به اینکه امسال طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نام گذاری شده است؛ دانشکده علوم پزشکی مراغه هم برای دستیابی به اهداف این شعار اقدامات مختلفی را انجام داده است‌‌.
 
وی گفت: تشکیل شورای فناورانه متشکل از اعضای هیات علمی و تدوین آیین نامه طرح های فناورانه و محصول محور از جمله فعالیت های صورت گرفته می باشد.
 
وی تاکید کرد: از ابتدای امسال با اجرای این طرح، از پروژه های محصول محور حمایت های مالی صورت می گیرد  تا نمونه اولیه از آن محصول تولید شود.
 
وی با اشاره به هدف مراکز فناوری سلامت گفت : مرکز رشد واحدهای فناور، به مرکزی اطلاق می شود که تلاش می کند  با ارائه امکانات و خدمات پشتیبانی به پژوهشگران و کار آفرینان  برای حضور مستقل در زمینه فناوری همراهی نماید.
وی اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری های ریاست محترم دانشکده موفق شدیم در تابستان امسال مجوز اصولی راه اندازی مرکز رشد را از وزارت بهداشت اخذ نماییم که گامی بزرگ در جهت حمایت از طرح های فناورانه بود.
 
مدیر مرکز رشد سلامت دانشکده ادامه داد: این مرکز به عنوان تنها مرکز مطالعه محصولات حوزه سلامت در منطقه  با بیش از ۲۹ طرح در نماشگاه ربع رشیدی حضور داشت که از جمله این طرح ها نرم افزار تداخل دارو با مواد غذایی بود که مورد استقبال قرار گرفت.

وی اضافه کرد: چهار طرح دیگر نیز در آستانه بررسی های  نهایی و عقد قرار داد است.
 
وی در پایان گفت: این مرکز آمادگی دارد با ارائه مشاوره های لازم و  امکانات آزمایشگاهی و حمایت های مختلف مالی و غیر مالی بستری مناسب فناوران و پژوهشگران فراهم نماید.
 
به گزارش روابط عمومي دانشکده علوم پزشکی مراغه مرکز رشد سلامت با بسترسازي جهت تجاري کردن دستاوردهاي تحقيقاتي و پژوهشی و ايجاد زمينه کارآفريني و حمايت از نوآوري گامی موثر در  در تحقق طرح های محصول محور حوزه سلامت دارد.