تاریخ : شنبه 3 دي 1401
کد 2507
به گزارش روابط عمومی دکتر حق گشائی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی با توجه به افزایش شیوع بیماری آنفولانزا گفت: بیماری آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که سیستم تنفسی را درگیر می‌کند که مهم ترین علایم آن:تب، سرفه و گلو درد می باشد.  بنابراین از طریق قطرات تنفسی به راحتی منتقل می شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه از این بیماری را میتوان به راحتی با استفاده از ماسک و قرنطینه افرادی که دارای علائم هستند کنترل کرد و از گروه های پر خطر شامل افراد مبتلا به  دیابت، افراد مبتلا به ایدز،مادران باردار وافرادی که عضو پیوندی دارند خواست با تزریق به موقع واکسن آنفولانزا از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

وی گفت: طبق گزارش کارشناسان و همکاران معاونت بهداشتی؛ ازابتدای آبانماه تابه امروز، 500 موردمشکوک به بیماری آنفولانزانمونه برداری شده است که قبلاً این تست‌ها به تبریز برای بررسی فرستاده می شد. 

دکتر حق گشائی گفت: خطرناک ترین نوع این بیماری آنفولانزای مشترک انسان با پرندگان است از مردم عزیز خواست هرگونه مشاهده مرگ دسته جمعی پرندگان را به نزدیک ترین مرکز بهداشت محل زندگی خود گزارش دهند و از تماس با این پرندگان خودداری کنند. 
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه