تاریخ : شنبه 26 آذر 1401
کد 2497
این کمیته که در مورخه 23/9/1401 با حضور نمایندگان سازمان‌های فرمانداری،جهادکشاورزی، آموزش وپرورش،و روانپزشکی واورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی مراغه  در سالن جلسات ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.
درابتدای جلسه آقای دکتر پوراحمد ،  معاون  فنی معاونت بهداشتی  ضمن عرض خیر مقدم ،درخصوص اهمیت حفظ سلامت روان برای عموم مردم و لزوم توجه به روند خودکشی  طی چند سال اخیر در شهرستان مراغه  را خاطر نشان کرده  وبه اهمیت توانمند سازی جمعیت عمومی در جهت  شناسایی ابتدایی در این حوزه اشاره کردند.
سپس آقای جوادی ، مسئول واحد سلامت روان ضمن تحلیل آمار خودکشی  7ساله  وروند تغییر گروههای سنی والگوی اقدام به خودکشی در چند سال اخیر در سطح شهرستان ، و اقدامات صورت گرفته در معاونت بهداشتی در خصوص پیشگیری از خودکشی ، به لزوم  تخصیص 10 تخت برای اورژانسهای روانپزشکی  اشاره کردند. درادامه خانم اصولی کارشناس روان ضمن اشاره به برنامه 5ساله پیشگیری از خودکشی در شهرستان چالشهای موجود واقدامات انجام گرفته و لزوم توجه  کلیه  ارگانها وسازمانهای مرتبط با سلامت روانی وجسمی در سطح شهرستان را درراستای اجرای این برنامه یادآور شدند .
در ادامه این جلسه نیز سایر کارشناسان و همچنین مدیران دستگاهها و ارگان های عضو کمیته پیشگیری از خودکشی ضمن ارائه گزارشی از حوزه کاری خود در رابطه با روند اجرای مطلوب برنامه سلامت روان و پیشگیری از خودکشی به بحث و بررسی و تبادل نظر پرداختند.
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه