تاریخ : سه شنبه 22 آذر 1401
کد 2489
امروزه، آموزش علوم پزشکی، از آموزش هاي تئوري و بالینی می باشد که به هدف کسب مهارت هاي انسانی و ارتباطی نیز معطوف شده است. شایان ذکر است که برقراري ارتباط صحیح با مراجعه کنندگان و بیماران اثرات مثبتی همچون: بهبود علایم  حیاتی، کاهش درد و اضطراب و ... دارد و همچنین در راستاي اختلال در ارتباط منجر به اشتباه در تشخیص و .. می شود که در نهایت نارضایتی بیماران را به همراه دارد.
از جمله گروه هایی که همواره نیاز به برقراری ارتباط مناسب دارند، بیماران هستند. با برقراری ارتباط بیمار می تواند نیاز های خود را مطرح و شرایط روحی و جسمی خود را بهبود بخشد. در واقع اگر ارتباط مناسبی با بیمار شکل نگیرد، افزون بر عدم بهبود بیماری وی، وضعیت او ممکن است بدتر نیز شود در همین راستاکارگاه آموزشی با موضوع ارتباط موثربا بیماران خصوصا بیماران سایکوسوماتیک برای پرستاران  در سالن اجتماعات بیمارستان شهید بهشتی در 20آذر برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه خانم اصولی ، کارشناس سلامت روان با طرح این موردکه حدود 80 درصد مراجعه کنندگان به پزشكان، مربوط به بيماري‌هاي روان‌تني يا سايكوسوماتيك و استرس است  شناسایی علائم وارتباط توام با پذیرش این افراد وراهنمایی جهت مراجعه به روانپزشک را یاداور شدند.
این کارگاه با ایفای نقش ومشارکت خوب پرستاران همراه بود . درپایان ضمن انجام پس آزمون به سوالات حاضرین پاسخ داده شد
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه