تاریخ : دوشنبه 21 آذر 1401
کد 2482
دکتر اسدیان ، رئیس گروه بیماریهای معاونت بهداشتی ضمن اعلام این خبر افزودند :  کنترل به موقع بیماری فشار خون بالا و دیابت ضمن در راستای  کاهش مرگ و میر و عوارض ناشی از این بیماریها ، نقش بسیار مهمی دارد .

کنترل ماهانه توسط پزشک و بررسی وضعیت بیمار ، کنترل میزان قند خون و فشار خون توسط مراقبین سلامت و بهورزان خانه های بهداشت ، کنترل وزن و سایر عوامل موثر در این بیماریها ، از جمله مهمترین خدمات ارائه شده در مراکز بهداشتی می باشد . بنابراین تمامی بیماران مبتلا به فشار خون بالا و دیابت می توانند با حضور در نزدیکترین مرکز بهداشت ، پایگاه سلامت و یا خانه بهداشت منطقه سکونت خود ، از ویزیت رایگان و خدمات سلامت ارائه شده در این مراکز برخوردار شوند .

خانم دکتر حق گشائی معاون بهداشتی دانشکده در مصاحبه با روابط عمومی این معاونت ضمن تاکید بر پیگیری مستمر بیماران فشار خون و دیابت توسط تیم های سلامت مراکز بهداشتی به آمار مراقبت های انجام یافته بیماران فشار خون و دیابت اشاره کرده و افزودند : از ابتدای سال جاری تا کنون 70500 بار مراقبت توسط بهورزان و بیش از 15000بار مراقبت توسط پزشکان تیم سلامت برای بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت در مراکز بهداشتی شهرستان مراغه انجام گردیده است که برنامه ریزی لازم برای ارتقاء پوشش بار مراقبت این بیماران برای شش ماهه دوم سال جاری انجام شده است .
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه