تاریخ : چهارشنبه 18 آذر 1394
کد 24

به گزارش روابط عمومی، گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه یک جلسه ی آموزشی با موضوع سلامت بانوان ایران(طرح سبا) و اهمیت مراقبت های پیش از بارداری برای دانشجویان و پرسنل آموزشکده ی دخترانه ی فنی حرفه ای برگزار کرد.

در طی این جلسه کارشناسان گروه سلامت جامعه و خانواده با تاکید بر اهمیت خودمراقبتی بانوان به برخی از راه های پیشگیری از بیماری های مانند سرطان پستان اشاره کردند و لزوم غربالگری انواع سرطان علی الخصوص در گروه های پرخطر را یادآور شدند.

کارشناسان گروه سلامت جامعه و خانواده خودآزمایی پستان را به عنوان یکی از راه های تشخیص زود هنگام سرطان پستان معرفی کردند. در ادامه این جلسه نحوه ی انجام خودآزمایی به صورت تئوری و همراه با نمایش فیلم آموزشی آموزش داده شد.

همچنین در این جلسه کارشناسان گروه سلامت جمعیت و خانواده با ارائه ی آمار مربوط به بارداری های ناخواسته ، به اهمیت سلامت گروه سنی مادران باردار و نظام پیشگیری از مرگ مادر تاکید کردند. در طی این بخش از جلسه، به مفهوم مراقبت پیش از بارداری، اهداف مشاوره و انجام مراقبت پیش از بارداری،نحوه ی شناسایی زنان واجد شرایط مراقبت پیش از بارداری، زمان انجام و اجزای مراقبت پیش از بارداری اشاره شد.