تاریخ : سه شنبه 14 تير 1401
کد 2290
در راستای ابلاغ " اجرای سند ملی سالمندان "از سوی وزارت متبوع ، اولین شورای سالمندی  با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری  ، معاون بهداشتی دانشکده مراغه، رییس اداره بهزیستی و سایر اعضای جلسه در تاریخ 31/03/1401 در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان ویژه مراغه ، با هدف اجرایی سازی سند ملی سالمندان با عنایت به مقوله فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تامین سلامت و نگهداری آنان در خانواده و پیش بینی ساز و کار لازم برای بهره مندی از تجارب و توانمندی های سالمندان در عرصه های مناسب ، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ،برگزار گردید. 
در این جلسه رییس اداره بهزیستی  ، جناب آقای جباری به عنوان دبیر شورای سالمندی؛به روند رشد جمعیت سالمندان شهرستان مراغه در مقایسه با کشور و استان  پرداخته و در ادامه ، ضمن اشاره به فعالیت های مرکز توانبخشی سالمندان بهزیستی ، تاسیس بنیاد فرزانگان را  فرصتی مغتنم جهت حمایت از برنامه های سالمندی ، با همکاری های درون بخشی و بین بخشی در راستای تسهیل مسیر اجرایی سازی "سند ملی سالمندان" در شهرستان مراغه برشمردند. ودر ادامه معاون بهداشتی دانشکده  ؛ جناب آقای دکتر عبداله نژاد ؛ با اشاره به اهداف و راهبرد های سند ملی سالمندان،اجرای برنامه غربالگری و شناسایی و طبقه بندی خطرسنجی سالمندان و تدوین برنامه عملیاتی حمایت از سالمندانبسیار پرخطر شناسایی شده و رصد مستمر روند اجرای این برنامه تا حصول نتیجه را جز ماموریت سازمانی دانشکده علوم پزشکی مراغه در سال 1401 دانستند. همچنین  همت و تلاش کلیه اعضای این شورا را در جهت اجرای دقیق" سند ملی سالمندان " در شهرستانمراغه ، موثر دانستند.
سپس سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده ؛ سرکار خانم برار ؛ بانمایش اسلایدهایی به صورت کامل و شفاف ،گزارش عملکرد دانشکده علوم پزشکی مراغه ، در راستای  اجرایی سازی اهداف سند ملی سالمندان و نتایج  ارزیابی سالمندان بسیار پرخطر را به تفکیک نیازهایشان ارائه نموده و در پایان همکاری و تعامل کلیه ادارات محترم شهرستان بویژه اداره بهزیستی با معاونت بهداشتی دانشکده مراغه را در جهت حمایت از گروه مذکور بر حسب توان و ظرفیت های تخصصی خود، خواستار شدند.
سپس دیگر اعضای شورای سالمندان شهرستان، با ارائه نظرات، پیشنهادات و چالش های اجرایی سازی این سندبه بحث و تبادل نظر پرداختند. 
در پایان، معاونت محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی ضمن جمعبندی موارد مطروحه، تشکیل جلسات شورا با تواتر سه ماه  و ارسال مصوبات جلسات توسط اداره بهزیستی و ارایه پیشنهادات اعضا در جلسه بعدی را به تصویب نهایی اعضا رساندند.
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه