تاریخ : دوشنبه 16 آذر 1394
کد 21

به گزارش روابط عمومی، علیرغم بارش سنگین برف و مسدود شدن جاده ،با تلاش و همکاری گروه سلامت جمعیت معاونت بهداشتی و پرسنل مرکز فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه ،مادر باردار مشکل دار به مرکز درمانی شهرستان انتقال یافت.

15 آذرماه ،خانم باردار 22 ساله به دنبال خونریزی در حد متوسط با تماس تلفنی وضعیت خود را به مامای تیم سلامت و مرکز فوریت های پزشکی مراغه اطلاع می دهد. با توجه به مسدود بودن جاده و عدم امکان انتقال بیمار به بیمارستان، با هماهنگی معاونت بهداشتی دانشکده ، گروه سلامت جمعیت و خانواده  اعضای تیم سلامت منطقه  متشکل از ماما ، مربی ، بهورزان زن و مرد خانه بهداشت داشبلاغ بازار و اکیپ مرکز اورژانس 115 به منطقه اعزام می گردند.

آقای دکتر چنگیزی، سرپرست مرکز فوریت های پزشکی، در این زمینه گفت: به دنبال تماس تلفنی پزشک درمانگاه مرکز خداجو مبنی بر لزوم انتقال این خانم به مراکز درمانی شهرستان مراغه، به دلیل مسدود بودن بخشی از جاده در اثر برف و کولاک شدید، بلافاصله با مرکز امداد هوایی تبریز تماس گرفته شد تا انتقال هوایی صورت گیرد. اما بنا به نظر کارشناسان امداد هوایی به علت شرایط نامساعد جوی امکان امداد هوایی میسر نبود. به همین علت مرکز فوریت های پزشکی هم تصمیم گرفت یک دستگاه آمبولانس به همراه تعداد بیشتری از پرسنل خود به منطقه اعزام کند.

ایشان افزودند: مرکز فوریت های پزشکی با فراخواندن چند نفر از پرسنل غیر کشیک خود مصمم بود در کنار گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی جان این مادر باردار را نجات دهد. با عنایت الهی و همکاری بهورزها و پرسنل متعهد این مرکز ،با تلاش فراوان بخشی از مانع برف رفع شد و بیمار تا حوالی روستای محسن آباد حمل شد و سپس با آمبولانس این مرکز به بیمارستان شهید بهشتی مراغه منتقل شد.

شایان ذکر است دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه به عنوان قطب درمان جنوب آذربایجان شرقی شناخته می شود.