تاریخ : دوشنبه 12 آبان 1399
کد 1910
دکتر تنومند افزود: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت ایجاد مراکز درمان ناباروری است که درراستای سیاست‌های جدید جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب به یکی از اولویت‌های دولت به ویژه وزارت بهداشت و درمان تبدیل شده و به منظور احقاق این امر دانشگاه‌ها و مراکز درمانی باید از تمام پتانسل‌های خود در این عرصه استفاده کنند.

ایشان با اشاره به اینکه رشد جمعیت در کشور نگران کننده و آمارها نشان دهنده کاهش رشد جمعیت است، گفت: ناباروری یک بیماری محسوب می شود و از نظر روحی و روانی بر زوجین تاثیر می گذارد که موجب از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده می شود.

وی افزود: راه اندازی کلینیک ناباروری و به دنبال آن راه اندازی مرکز ناباروری در مراغه یک گام مهم در راستای فرزندآوری بیماران نابارور است ضمن اینکه از رفتن بسیاری از بیماران به شهرهای دیگر و هزینه های گزافی که به خاطر ایاب وذهاب می پردازند جلوگیری می شود.

ایشان با بیان اینکه مقدمات کارازجمله خرید تجهیزات تخصصی آزمایشگاهی و معرفی چند تن ازمتخصصین زنان علاقمند جهت گذراندن دوره تخصصی ناباروری آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد طی ماه های آینده ان شاالله شاهد راه اندازی این مرکز و ارائه خدمات ناباروری سطح دو IUI، به متقاضیان باشیم.
  • واحد ارجاع دهنده بیمارستان شهید دکتر بهشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه