تاریخ : يکشنبه 31 فروردين 1399
کد 1802
دکتر تنومند اضافه کرد: عنوان هفته سلامت امسال با در نظر گرفتن شرایط فعلی و درگیری حوزه های بهداشت، درمان و سایر فعالان این حوزه با کنترل انتشار ویروس کرونا و درمان مبتلایان به بیماری کووید-19 انتخاب شده است تا از زحمات آنها قدردانی شود.
 
ایشان ادامه داد: در اولین روز از این هفته از تلاش های همکاران بهداشت قدردانی خواهد شد که با تلاش در حوزه بهداشت در امر پیشگیری از طریق بیماریابی و پیگیری موارد آلوده نقش بسزایی در این زمینه ایفاء کردند.
 
دکتر تنومند گفت: همچنین همکاران حوزه بهداشت در زمینه کنترل اماکن و سلامت و بهداشت محیط در طی این مدت فعالیت های شبانه روزی داشته اند که با عنایت به شعار هفته سلامت باید قدردانی ویژه از آنها صورت گیرد.
 
رئیس دانشکده ادامه داد: روز دوم هفته سلامت به پزشکان، پرستاران و خانواده نظام سلامت در مقابله با کرونا اختصاص داده شده است تا یادی شود از فداکاری هایی که این عزیزان در طی این مدت در راستای درمان بیماران مبتلا به کووید-19 از خود نشان داده اند.
 
وی گفت: بحث بعدی آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با ویروس کرونا است که به حق در این مدت با آموزش و تحقیق کمک شایانی در خصوص آموزش به مردم و استفاده از ظرفیت موجود برای تولید اقلام مورد نیاز به صورت مدرن به حوزه بهداشت و درمان کرده اند.
 
ایشان ادامه داد: عنوان روز چهارم هفته سلامت " هماهنگی و همکاری بین بخشی در مقابله با کرونا" می باشد. ناگفته پیداست که این پدیده حوزه های متنوع اجتماعی را درگیر کرد و به این خاطر هم انتظار می رفت همه در کنار بهداشت و درمان باشند. خوشبختانه این اتفاق مبارک به زیبایی رخ داد و همه ی نهادها با بیشترین ظرفیت خود پای کار آمدند. این روز به حق به این عنوان نام گرفته است تا یادی شود از تک تک نهادها، سازمان ها و ارگان هایی که دست در دست هم در مقابله با این ویروس جهاد کردند.
 
رئیس دانشکده ادامه داد: روز پنجم هفته سلامت اختصاص به نهادهای دینی دارد که با همراهی خود گام بسیار بزرگی در کنترل این ویروس برداشتند. باید نهایت قدردانی را از همه ی روحانیون عزیز و همچنین نهادهای دینی و در راس آنها نماینده ولی فقیه و امام جمعه معزز مردم شهرستان مراغه داشته باشیم که با همراهی ما قوت قلبی برای مان هستند.
 
دکتر تنومند گفت: در کنار همه ی نهادها و سازمان ها نباید نقشی که مردم، همیاران سلامت و خیرین عزیز بازی کردند فراموش کرد. باید اذعان کنیم که با وجود خیرین سلامت و سایر همیاران سلامت، ما لحظه ای در خصوص تامین اقلام مصرفی و اقدامات اجتماعی متناسب نگرانی نداشتیم و در ششمین روز از هفته سلامت از این عزیزان قدردانی می شود.
 
دکتر تنومند گفت: عنوان روز هفتم هفته سلامت " هر رسانه یکی پایگاه سلامت در مقابله با کرونا" است تا از همکاران رسانه به عنوان یکی از بازوهای قدرتمند و موثر حوزه بهداشت و درمان  قدردانی شود. از اولین لحظه ی اعلام شیوع بیماری این عزیزان با اطلاع رسانی و همچنین فرهنگ سازی در این خصوص یاریگر دانشکده علوم پزشکی مراغه بوده اند و جا دارد از تک تک این همکاران قدر دانی شود.