تاریخ : يکشنبه 1 دي 1398
کد 1704
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، با هدف  ارتقای سواد سلامت جامعه وهمچنین به مناسبت فرا رسیدن هفته جهانی ایدز، جلسه ی آموزشی اطلاع رسانی در خصوص بیماری ایدزوآنفلوآنزا برای داوطلبان سلامت با هماهنگی گروه آموزش سلامت، و ارائه آموزش توسط کارشناسان ایدز و آنفلوانزا گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی برگزار گردید
در این جلسه توضیحات کامل در خصوص راههای انتقال، پیشگیری و تشخیص بیماری به حضار داده شد و به اهمیت آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم در خصوص بیماری آنفلوآنزاوبه خصوص ایدز تاکیدگردید.                                                                                                                         
کارشناس محترم ایدز ،مشکل اصلی بیماران ایدز را مشکلات ناشی از انگ و تبعیض موجود در جامعه نسبت به این بیماران مطرح نمودند. و فرمودند که در حال حاضر درد اصلی این بیماران مشکلات روحی و جانبی تحمیلی از اطرافیان و افراد جامعه نسبت به آنها است نه عوارض ناشی از بیماری. و تنها راه از بین بردن انگ و تبعیض در جامعه را بالا بردن آگاهی مردم با ارائه آموزشهای لازم برشمردند. ودرپایان جلسه به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند همچنین مقرر گردید تا تمامی داوطلبینمحترم حاضردرجلسه نسبت به آموزش گروههای هدف خود اقدام نمایند. 
کارشناس محترم آنفلوآنزا نیز درخصوص راههای پیشگیری ،نحوه صحیح شستن دست ونیز نحوه مراقبت از بیماری اشاره نموده وازتمامی داوطلبان سلامت خواستند تا آموزشهای خودرابه افراد وخانوارهای تحت پوشش خود انتقال دهند.
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه