تاریخ : يکشنبه 7 مهر 1398
کد 1616
 به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی مراغه، به همین مناسبت جلسه ی بازدید مدیریتی ایمنی بیمار روز دوشنبه یکم مهر، در فضایی متفاوت تر با حضور سرپرست ادره نظارت و اعتباربخشی اموردرمان - سرپرست اداره امور بیماریها و مراکز تشخیصی درمانی– تنی چند از کارشناسان معاونت درمان دانشکده ی علوم پزشکی مراغه – سرپرست و مدیریت مرکز و اعضای تیم واکراند در بخش بلوک زایمانی برگزار گردید.
دکتر نوین سالاری سرپرست مرکز، هدف از برگزاری این بازدید های مدیریتی( واکراند) را ارتقای ایمنی بیمار - شناسایی مشکلات و موانع مربوط به استانداردهای ایمنی بیمار - کاهش خطاهای پزشکی و تشویق جهت گزارش‌دهی اختیاری خطاهای پزشکی عنوان کرد.
 وی ادامه داد ما باید به گونه ای پذیرای مراجعین باشیم که هیچ کس در حین درمان یا مراقبت آسیب نبیند. شعاری که برای ایمنی بیمار تعیین شده (" ایمنی بیمار را رساتر بگو "  "speak up for patient safety به درستی بیان کننده ی حیاتی بودن و اهمیت موضوع ایمنی بیمار است . در این شعار از تمامی جوامع و مراکز بهداشتی درمانی خواسته شده که بطور ویژه و با دید عمیق تری به موضوع ایمنی بیمار توجه نمایند.

دکتر رضائیان فیاض سرپرست اداره ی نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه  در جمع اعضای تیم  واکراند گفت : همه ی ما باید توجه کنیم که پرداختن به موضوع ایمنی بیمار به همان اندازه ی درمان یا تشخیص بیماری مهم است . مشکلات ممکن است به ظاهر کوچک باشد ولی میتواند تبعات زیاد و خطر آفرینی به همراه داشته باشد، لذا توجه اساتید و پرسنل هر بخش به این موضوع می تواند تا حد زیادی در ارتباط با شناسایی مخاطرات ایمنی بیمار مثمر ثمر باشد.

دکتر شتایی سرپرست اداره ی امور بیماریها نیز ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی تیم پزشکی و پیراپزشکی بیمارستان،با بیان اینکه حفظ و ارتقای ایمنی بیمار در حوزه سلامت اولین اقدام برای ارتقای کیفی خدمات است، به اهمیت و جایگاه گزارش دهی خطا اشاره کرد و گفت : فرهنگ ایمنی باید بین تمامی رده های گروه های پزشکی نهادینه شود تا با درس آموزی از خطاهای اتفاق افتاده از تکرار آنها جلوگیری شود.
درادامه ی بازدید از بخش بلوک زایمانی، در خصوص مشکلات موجود یا بالقوه ای که ممکن است ایمنی بیمار را به مخاطره بیندازد بحث و تبادل‌نظر شد.
https://www.who.int/patientsafety/world-patient-safety-day/en ایمنی بیمار را رساتر بگو  "   
  • واحد ارجاع دهنده بیمارستان شهید دکتر بهشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه