تاریخ : دوشنبه 19 بهمن 1394
کد 156

به گزارش روابط عمومی، همزمان با گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر، با حضور مسئولین شهرستان ویژه مراغه، پروژه احداث مرکز جامع سلامت شماره 1 و رفرانس مشاوره  و مرکز جامع سلامت شماره 6 شهری کلنگ زنی شد.

این مراسم با حضور آقای ظفر محمدی، فرماندار شهرستان ویژه مراغه، آقای مهدی دواتگری، نماینده مردم مراغه و عجب شیر ،جمعی از اعضای شورای شهر، آقای دکتر علی جنتی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه و معاونین ایشان برگزار شد.

آقای دکتر علی جنتی در این مراسم گفت: مراکز جامع سلامت امکان ارائه ی بهتر خدمات پیشگیری را به صورت موثرتر فراهم می آورند. با ایجاد این مراکز به جای اینکه در مراکز درمانی مان منتظر مردم باشیم، ما به سراغ آنها خواهیم رفت تا اطلاعات کافی را در زمینه های مختلف سلامت از جمله بیماری های غیرواگیر ، روحی و روانی به مردم بدهیم و اقدامات پیشگیری و طرح های مختلف غربالگری را انجام دهیم.

در ادامه این مراسم، آقای دکتر مجتهدی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه، ضمن اشاره به این نکته که این طرح ها سلامت محور هستند و به این دلیل از اهمیت ویژه ای در ایجاد جامعه سالم برخوردار هستند گفت: با در نظر گرفتن این اهمیت، مرکز جامع سلامت شماره 1 و  رفرانس مشاوره که در زمین اهدایی خیر مراغه ای احداث خواهد شد بیست و هفت هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد. مرکز جامع شماره 6 هم در محل کنونی مرکز شهری شماره 6 رازی احداث می شود و بیست و پنج هزار نفر را تحت پوشش خدمات سلامت قرار خواهد داد.