تاریخ : شنبه 18 خرداد 1398
کد 1536
  دکتر نوین سالاری سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی مراغه گفت: براساس برآوردها ۴۰ درصد از مردم کشور از بیماری فشار خون خود اطلاعی ندارند و حتی نیمی از افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند فشار خون خود را کنترل نمی‌کنند و به دنبال درمان نیستند. به همین دلیل، بسیج ملی کنترل فشار خون آغاز شده است.
وی با اشاره به آمادگی این مرکز برای کنترل فشار خون افراد بالای ۳۰ سال، ادامه داد: افراد میتوانند با مراجعه به این مرکز از وضعیت جسمی و میزان فشار خون خود با خبر شده و در صورت بالا بودن فشار با تداوم درمان از عوارض آن پیشگیری کنند.
 وی افزود طبق برآورد و گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت؛ براساس آمار در کشور حدود ۴۰ میلیون نفر جمعیت بالای ۳۰ سال داریم و چنانچه ۲۰ میلیون نفر از آنان در طرح ملی کنترل فشار خون مورد سنجش قرار گیرند، پیش‌بینی می‌شود حداقل ۲ میلیون نفر بیمار دچار فشار خون را شناسایی شود و حدود یک میلیون نفر از آنان تحت درمان و مراقبت‌های ثانویه فشار خون قرار گیرند.
گفتنی است؛ طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» تا پانزدهم تیر ماه اجرا میشود و گروه هدف این طرح، افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و زنان باردار هستند.
محل مراجعه افراد برای کنترل رایگان فشار خون کلیه مراکز و پایگاه های سلامت و ایستگاه های ثابت و سیار شهری و روستایی و بیمارستان هاست.
سامانه ثبت فشارخون به شیوه خود اظهاری نیز salamat.gov.ir است.

 

 
  • واحد ارجاع دهنده