تاریخ : چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398
کد 1492
پویش ملی بهار همدلی دو هفته پس از اولین فراخوان خود توانسته است به باوری دانشگاهی تبدیل شده و رؤسای دانشگاه‌ها، معاونان فرهنگی، نهادهای دانشجویی و البته شبکه‌های بهداشت و درمان و مراکز درمانی بسیاری را با خود همراه کند به نحوی که پیوستن زوج دانشگاهی به عنوان پرسنل جامعه علوم پزشکی کشور و کمک پزشکان و اساتید بیماستان قلب و عروق شهید رجایی در این میان قابل توجه بوده است.

به گزارش مفدا، در هفته‌ای که گذشت رییس اداره آمار و فن آوری اطلاعات دانشکده علوم پزشکی سیرجان، نماینده قطب تهران در خانه نشریات دانشجویی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد، دبیر کانون فعالیت‌های جهادی شهید خضری دانشگاه علوم پزشکی فسا، رییس و معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و ... به پویش ملی بهار همدلی پیوستند.

 بر این اساس تا کنون حدود ۵۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی پیوستن رییس واعضای هیئت رئیسه خود به پویش ملی بهار همدلی را اعلام و حدود ۴۰ دانشگاه و دانشکده نیز با اعلام شماره حساب‌های اختصاصی خود اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی جامعه دانشگاهی علوم پزشکی جهت ساخت خانه برای هموطنان سیل زده کشور کرده‌اند.

از اتفاقات خوش و زیبای این هفته پیوستن دکتر رضا جعفری؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به اتفاق همسرش "حدیث سلطانی" روانشناس مرکز مشاوره این دانشگاه به پویش ملی بهار همدلی بود که به عنوان خانواده پویش ملی بهار همدلی شناخته می‌شوند.

این زوج مهربان و فداکار در متن دعوت خود از دیگر دانشگاهیان علوم پزشکی جهت پیوستن به پویش ملی بهار همدلی آورده‌اند که «گر توانی که بجویی دلم امروز بجوی   ور نه بسیار بجویی و نیابی بازم

در بهار طبیعت قرار همدلی گذاشته‌ایم تا دل‌هایمان را به دل‌های آسیب دیدگان سیل پیوند زنیم. منتظرتان هستیم...»

در ادامه دکتر فریدون نوحی؛ رییس مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی نیز به اتفاق همکاران پزشک و اساتید اینذمرکز درمانی به پویش ملی بهار همدلی پیوسته و مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان را جهت ساخت ۱۵ واحد مسکونی به پویش اختصاص دادند.

وی در گفت‌وگو با مفدا در خصوص این حرکت خیرانه گفت:انتظار است اکنون پزشکان، کارکنان، کادر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و گروه پزشکی کشور با پیوستن به این پویس ملی، مهر تائیدی بر این حرکت دانشجویی بزنند و این حرکت بزرگ را به یک سرانجام پر افتخار برسانند.

علیرضا کارخانه؛ قهرمان رشته کشتی المپیاد ورزش‌های قهرمانی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز به پویش ملی بهار همدلی پیوست و گفت: از قشر دانشگاهی دعوت می‌کنم با پیوستن به پویش ملی بهار همدلی، به یاری سیل زدگان بشتابند.

وی ادامه داد: احداث خانه برای مردم آسیب‌دیده و سیل زده، یک فکر اساسی برای تسکین بخشی از آلام این عزیزان است و در قالب این پویش، می‌توان کمک‌های نقدی دانشجویان، کارکنان، اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی را جمع‌اوری کرد و در بازسازی و ساخت منازل تخریب شده، اقدامات موثری انجام داد.

 سید علی علیزاده؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز پس از پیوستن به پویش ملی بهار همدلی، بیان داشت: تشکل بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی نیشابور با پیوستن به پویش ملی بهار همدلی، گامی هر چند کوچک ولی سرشار از همدلی و مهربانی را در این راستا بر می‌دارد.

دانشجویان دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز به پویش ملی بهار همدلی پیوستند و با امضای طومار پویش ملی بهار همدلی، بار دیگر ثابت کردند به یاری هموطنان آسیب دیده در سیل خواهند شتافت.

در این میان دکتر مصطفی کواکبیان از چهره‌های برجسته سیاسی کشور نیز به پویش بهار همدلی پیوست و اتفاقی خوش را در این مسیر رقم زد.

این  نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات گفت: کمک رسانی به همنوع وظیفه عرفی هر انسانی است تا بتوانیم از ذره ذره وجود خود جهت یاری رسانی و بازسازی خانه‌های هموطنانمان بکوشیم.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی«پویش بهار همدلی» یاد آور شد: این حرکت جمعی، جهت یاری رسانی برای هموطنانمان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلید خورد و علاوه بر اینکه مردم ایران به صورت شخصی به مردم آسیب دیده در سیل کمک کردند می‌توانند با پیوستن به این پویش ملی به صورت یک خانواده متمرکز علوم پزشکی، به مردم آسیب دیده خدمت کنند. بدون شک این حرکت، یک حرکت مثبت و خوب خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز پس از این که در هفته گذشته به پویش پیوسته بود، به برآوردهای احتمالی این دانشگاه در کمک به پویش ملی بهار همدلی اشاره کرد و گفت: بر اساس تعیین سهمیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت حضور در پویش ملی بهار همدلی، مبلغ ۳۷۵ میلیون تومان به عنوان سهم مشارکت این دانشگاه جهت ساخت ۱۲ و نیم واحد مسکونی در مناطق سیل زده در نظر گرفته شده است.

در این میان سفیران جشنواره سیمرغ دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور نیز به پویش ملی بهار همدلی پیوسته و اتحاد و همراهی خود را در مسیر ساخت خانه برای هموطنان سیل زده اعلام کردند.

بازارچه خیریه با عنوان «طعم مهربانی» در حمایت از پویش ملی بهار همدلی به راه افتاد، اعضای کانون جهادی ترنج دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کانون مهدویت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، عضو شورای مرکزی مجمع تخصصی قرآن و عترت وزارت بهداشت، دبیر انجمن علمی دانشجویی کشوری رشته اتاق عمل، دبیر مجمع تخصصی کانون‌های ادبی وزارت بهداشت، نماینده قطب تهران در خانه نشریات دانشجویی نیز طی هفته گذشته به پویش ملی بهار همدلی پیوستند.

پویش ملی "بهار همدلی" با هدف بازسازی منازل مسکونی تخریب شده در مناطق سیل ‌زده و حمایت از سیل ‌زدگان عزیز کشورمان به راه افتاده است.

به گزارش ایرنا، مسئولان، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با پیوستن به این حرکت انسان دوستانه، حمایت خود از هموطنان مناطق سیل زده را اعلام می‌کنند و یاری رسان این عزیزان خواهند بود.

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398
  • ساعت 11
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • واحد ارجاع دهنده معاونت آموزشی ، تحقیقات و دانشجویی و فرهنگی
نظرات شما
captcha refresh