تاریخ : يکشنبه 25 فروردين 1398
کد 1441

دکتر حیدرزاده، ضمن ابراز رضایت مندی از نحوه خدمات رسانی به نوزادان نارس بستری در بخش مراقبت های ویژه مرکز، گفت: ارتقای کیفیت خدمات سلامت به مادران و نوزادان و بازنگری دستورالعمل ها از اقدام های مهم و ضروری این وزارتخانه در بهبود شاخص های حیاتی ملی است و همچنین تلاش شده با بررسی عملکرد گروه نوزادان و ارایه راهکارهای مناسب، خدمات لازم برای کاهش مرگ و میر نوزادان ارایه شود.
وی سلامت مادر و نوزاد را یکی از اولویت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برشمرد که نیازمند انجام کار تیمی پژوهشی و آموزشی در تمامی رسته های فعال عرصه سلامت مادران و نوزادان است و لازمه ی آن ثبت دقیق آمار مربوط به شاخص های نوزادان از جمله میزان نوزادان متولد شده با ناهنجاری، و ثبت دقیق شاخص های متولدان زیر 28 هفته، آمار مرگ و میر و.... است.
دکتر نوین سالاری سرپرست مرکز نیز در این بازدید گفت: این مرکز آموزشی درمانی، شامل 1 بخش NICU(مراقبت های ویژه نوزادان) با 24 تخت و یک بخش نوزادان با 20 تخت بستری است که مجهز به دستگاه تهویه مکانیکی تنفسی برای نوزادان نارس، تجهیزات و خدمات احیا به نوزادان، خدمات فوتوتراپی و.... می باشند.


 
  • واحد ارجاع دهنده بیمارستان شهید دکتر بهشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه