تاریخ : شنبه 24 فروردين 1398
کد 1437

سازمان بیمه سلامت در راستای دولت الکترونیک اقداماتی را جهت ارسال اسناد پزشکی و پرونده بیماران به صورت الکترونیک آغاز کرده که مستلزم همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ، بیمه سلامت و وزارت بهداشت است .

دکتر نوین سالاری گفت: ارسال اسناد پزشکی و پرونده بیماران به صورت الکترونیک در مدیریت هزینه‌های نظام سلامت بسیار موثر خواهد بود چرا که آماده سازی اسناد به صورت کاغذی مشکلات بسیاری را برای مراکز درمانی به همراه دارد و با راه اندازی چنین روش هایی، داده های سلامت به صورت امن و مطمئن ذخیره و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
وی افزود: ارائه سریع خدمت  از دیگر مزایای الکترونیکی شدن اسناد است هر چه رسیدگی به اسناد در زمان کوتاه تری صورت گیرد، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی نیز سریع تر به مطالبات خود دست می‌یابند. از طرفی اجرای یکپارچه ی این برنامه موجب افزایش ارائه خدمات باکیفیت به بیماران و در نهایت تکمیل نظام پرونده الکترونیک سلامت در سراسر کشور خواهد شد که امکان لینک و تبادل اطلاعات با دیگر سامانه‌ها از جمله سامانه سیب (بسته مراقبت سلامت) معاونت بهداشت را نیز فراهم خواهد کرد.
 با برنامه ریزی‌های انجام شده، که لازمه ی آن آپدیت کردن کد خدمات، کد دارو و تجهیزات و ..  و اماده سازی سیستم His و آموزش کارکنان است، با یاری خداوند متعال اجرای برنامه ، از اول خرداد ماه سال جاری آغاز خواهد شد.
  • واحد ارجاع دهنده بیمارستان شهید دکتر بهشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه