تاریخ : يکشنبه 12 اسفند 1397
کد 1415

کارگاه سواد رسانه ای در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

اولین دوره از سری کارگاههای سواد رسانه ای با همکاری مفدا مراغه و خانه نشریات دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

کارگاه سواد رسانه ای با تدریس حسن شمشادی خبرنگار جبهه مقاومت و کارشناس مسائل منطقه در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد. 

در این کارگاه که با هدف پرداختن به اهمیت  رسانه در عصر حاضر و پیشرفت روزافزون تکنولوژی های رسانه ای برگزار شد، مدیران مسئول، سردبیران و اعضای هیات تحریریه نشریات دانشکده علوم پزشکی مراغه به همراه خبرنگاران مفدا مراغه حضور داشتند.
 
حسن شمشادی با تاکید بر گسترش جهانی رسانه های گوناگون و سهولت دسترسی مردم به آنها گفت : در حال حاضر در هر نقطه ای از دنیا هزاران ماهواره  در حال تولید خبر هستند، با مهارت سواد رسانه ای میتوانید تشخیص دهید یک پیام رسانه ای را چه کسی با چه هدفی برای چه کسی تولید میکند.
 
وی افزود : سواد رسانه ای مهارت‌ های قابل یادگیری است که به توانایی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌ های رسانه‌ای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود. 
 
وی خاطر نشان کرد: برای حرکت در محیط رسانه‌ای پیچیده امروزه،  باید قادر به درک بهتر پیام‌های رسانه‌ای باشیم.تا بتوانیم خبرها و پیام های درست را از نادرست تشخیص دهیم.
 
به گفته بهزاد موسی زاده، مدیر فر هنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه: با توجه به جایگاه ویژه رسانه در معرفی سازمانها و همچنین نیاز به توانمند سازی اصحاب رسانه و اهالی قلم در حوزه نشریات دانشجویی که نهایتا منتج به افزایش آگاهی اجتماعی دانشجویان خواهد شد، این سری کارگاهها در قالب چندین دوره مختلف در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار خواهد شد.

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 12 اسفند 1397
  • ساعت 08
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • واحد ارجاع دهنده معاونت آموزشی ، تحقیقات و دانشجویی و فرهنگی
captcha refresh