تاریخ : پنجشنبه 9 اسفند 1397
کد 1413
 طی این دو روز بیش از100 نفر از همکاران زیر گروه پرستاری و مامایی، تصویر برداری،دانشجویان، سوپروایزرین دفتر پرستاری و تعدادی از کارکنان بخش اداری در کارگاه شرکت نمودند. در ابتدای جلسه دکتر رضائیان فیاض مدرس کارگاه با بیان اهمیت و جایگاه اخلاق حرفه ای بر عملکرد کارکنان علوم پزشکی در بالین مددجویان، بر ضرورت بازآموزی این قبیل مباحث در دروس دانشگاهی و تربیت صحیح دانشجویان از ابتدای تحصیل در جهت بالا بردن تعهد و اخلاق حرفه ای تاکید کرد.

وی افزود شاید ایفای نقش درحرفه های مرتبط با علوم پزشکی از قبیل پرستار، ماما، پیراپزشکان، پزشکان و.... برای هر فردی داراری دشواریهایی باشد اما باید قبول کنیم که در کنار آموزش دروس تئوریک و پایه برای این قبیل رشته ها، داشتن تعهد و اخلاق حرفه ایی نیز دارای اهمیت و جایگاه ویژه و انکار ناپذیری است.

در این کارگاه مباحث آموزشی مشتمل بر تعریف و زیر بنای اخلاق حرفه ای –8 استاندارد حرفه ای در پرستاری –اصول اخلاق حرفه ای -مفاهیم قانونی خطا ،جرم ،قصور ،و تقسیم بندی انواع قصورمطرح شد .

درادامه جلسه پانل طرح عمده دلایل خطا در پزشکی و پرستاری برگزار شد و مسایلی که منجربه طرح قصور در بیمارستانها و گزارش نویسی و یا پرونده نویسی می گردند در جمع حاضرین یاداوری شده و سوالات پاسخ داده شد.





  • واحد ارجاع دهنده بیمارستان شهید دکتر بهشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه