تاریخ : چهارشنبه 11 آذر 1394
کد 14

 تسلیتبه گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه ،در پی سانحه دلخراش تصادف روز یکشنبه مورخه 1394/9/8 در یکی ازمحورهای مواصلاتی کربلا که به جان باختن یک نفر از همکاران پزشک ( سرکار خانم دکتر نرمین شهپوری ) و زخمی شدن 13 نفر از همکاران تیم پزشکی که داوطلبانه توسط بسیج جامعه پزشکی به کربلای معلی اعزام شده بودند، منجر شد؛ دکتر علی جنتی سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه پیام تسلیتی صادر کردند. در متن پیام ایشان آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

ضایعه جانگداز از دست دادن همکار متعهد و ایثارگرمان در آستانه ایام سوگواری اربعین حسینی همه همکاران ما را در جامعه پزشکی و نظام سلامت کشور اندوهگین کرد چرا که ایشان و دیگر عزیزان در نهاد بسیج جامعه پزشکی همواره در صحنه های مختلف برای ایفای وظیفه انسانی و حرفه ای خود و نقش آفرینی در راه اعتلای سلامت و تسکین آلام دردمندان تلاش می کردند و این بار هم در راه امداد رسانی و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائرین با صفای اربعین سید و سالار شهیدان از هیچ خدمتی دریغ نکردند کما اینکه در این راه از جان خود نیزگذشتند. 

حادثه تلخ و تاسف باری که موجب شد فرشته ای از خیل سپید پوشان عرصه سلامت کشور جدا شود و مجموعه دانشکده علوم پزشکی مراغه و جامعه پزشکی کشور را در غم از دست دادن همکاری که عمر پر خیر و برکت و کوتاه خود را در راه تسکین آلام بیماران و سلامت مردمان به نیکی گذرانده بود، سوگوار گرداند و  زخم برتن 13 نفر از همکاران پر تلاش را در جامعه بزرگ پزشکی و نظام سلامت کشور بنشاند.

بی شک امداد رسانی و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به شریف ترین و برگزیده ترین زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در راهپیمایی عظیم و میلیونی شیعیان به مناسبت اربعین آن حضرت که به فرموده مقام معظم رهبری تجلی « عشق و ایمان » و « عقل و عاطفه » است و حرکت عاشقانه و مومنانه ی مردم در این پدیده ی بی سابقه از جمله شعائر اسلامی است؛ اجری جزیل و حسنه ای ماندگار و ارزشمند را به دنبال خواهد داشت و همکار پزشک در گذشته و مجروحان این حادثه از حسنات اخروی و برکات معنوی آن بهره مند خواهند شد. 

اینجانب برخود وظیفه می دانم غم از دست دادن همکار متعهد و ایثارگرمان مرحومه خانم دکتر شهپوری را به همسر محترم ، فرزندان داغدار و خانواده محترم ایشان ، جامعه پزشکی و نظام سلامت کشور علی الخصوص همکاران خود در دانشکده علوم پزشکی مراغه تسلیت گفته و از خداوند متعال برای مجروحان و آسیب دیدگان این حادثه ، شفای عاجل و بهبودی کامل مسئلت نمایم. 

قطعا مجموعه دانشکده علوم پزشکی مراغه نسبت به انتقال این عزیزان و بهبودی مجروحان این حادثه پیگیریهای لازم را انجام خواهد داد. 


دکتر علی جنتی

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه

لازم به ذکر است این گروه پزشکی سوم آذر برای ارائه خدمات به زائران حرم حسینی به کربلا اعزام شده بودند که روز یکشنبه 8 آذر اتوبوس حامل آن ها در مسیر کربلا دچار سانحه شد  .

تیم پزشکی مراغه به عنوان نخستین گروه پزشکی استان آذربایجان شرقی از طرف بسیج جامعه پزشکی به منظور ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی(ع) روز سه شنبه از این شهرستان به مسیر پیاده روی زائران تا کربلای معلی اعزام شد  .