تاریخ : شنبه 15 دي 1397
کد 1381
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه آموزشی با موضوع مهارت فرزند پروری برای والدین دانش آموزان مقطع ابتدایی مدرسه دخترانه ریحانه برگزار گردید .
با توجه به اینکه  مقطع ابتدایی در دانش آموزان به لحاظ جدا شدن از والدین وپیوستن به جامعه دیگری متشکل از همسالان واولیای مدرسه با اضطراب جدایی والگو پذیری از رفتار وتغییرات محیطی میباشد به منظور آشنایی بیشتر والدین با این تغییر خلق جلسه آموزشی در محل مدرسه دخترانه ریحانه برگزار گردید.

از محورهای اساسی که دراین جلسه یک ساعته به آن پرداخته شد میتوان به سبک فرزند پروری والدین که متشکل از سبک مستبدانه-سهل گیرانه-بی تفاوتی ومتعادل است با تمرکز بر میزان پذیرش وقاطعیت والدین اشاره کرد.
در ادامه جلسه به علل بدرفتاری فرزندان خصوصا در 2تا 12سالگی پرداخته و محیط خانواده وروش تربیتی والدین را مهمترین عامل در شکل گیری شخصیت کودک درکنار عامل وراثت وجامعه برشمرده و از تقویت رفتار نامطلوب-عدم توجه به رفتار مطلوب-تله نردبانی –تنبیه های نامناسب و...بعنوانخطاهای شایع فرزند پروری نامبرده شد .
ودرپایان ضمن اشاره به شیوه های مناسب تنبیه وتشویق در کودکان روابط مناسب بین خود زوجین وهماهنگی در تربیت کودکان را بعنوان عامل موثر در تکوین شخصیت وتربیت صحیح برشمرده و به سوالات حاضرین پاسخ داده شد
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه