تاریخ : يکشنبه 6 آبان 1397
کد 1316
کمیته پیشگیری از آنفولانزای شهرستان مراغه با حضور اعضای کمیته ، در روز 5شنبه ، در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، دکتر سلیمانی ، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ، ضمن تشریح ضرورت توجه ویزه به بیماری آنفولانزا، بروز اپیدمی ها و پاندمی های متنعدد این بیماری را به عنوان یک تهدید مهم برای سلامتی انسانها برشمردند ، ایشان با اشاره به ضرورت پیشگیری از بروز و اپیدمی شدن این بیماری ، هماهنگی و همکاری های سازمانهای متعدد از جمله ، دامپزشکی ، آموزش و پرورش و سایر ادارات را در مبحث پیشگیری از آنفولانزا بسیار پر اهمیت خواندند .
در ادامه جلسه ، دکتر اسدیان ، رئیس گروه یپیشگیری از بیماریها، ضمن تشریح وضعیت آنفولانزا در سطح جهان و ایران ، به ارائه آمارها و گزارش وضعیت شهرستان مراغه پرداختند و اقدامات انجام یافته در این زمینه را تشریح کردند . دکتر اسدیان با اشاره به خطرساز بودن بیماری برای کلیه افراد به ویژه افراد بالای 65 سال ، واکسیناسیون به موقع گروههای در معرض خطر را از اقدامات مهم انجام یافته در سطح شهرستان مراغه برشمردند و خواستار توجه ویزه مسئولان خوابگاهها ، مدارس ، مهد کودک ها به ضرورت پیشگیری از اپیدمی شدن انفولانزا شدند .
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه