تاریخ : يکشنبه 6 آبان 1397
کد 1314
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کمپین  اطلاع رسانی خودمراقبتی فردی با عناوین آموزشی اهمیت برنامه خودمراقبتی ، ایمنی غذا و بیماریهای قلبی و عروقی برای سفیران و رابطین سلامت درمورخه 1397/08/03 درسالن اجتماعات معاونت درمان برگزارگردید.

در ابتدای این جلسه، خانم سجودی،  کارشناس مسئول آموزش و ارتقای سلامت،  اهمیت اجرای برنامه خودمراقبتی فردی ، انجام  اعمال اکتسابی ،آگاهانه وهدفدار که فرد برای برای سلامتی خود ، فرزندان وخانواده اش انجام می دهد  تااز سلامت جسمی وروانی واجتماعی خود و خانواده خود حفاظت کند تشریح کرد.

وی هدف ازاین رویکرد را افزایش سواد سلامت سفیران و رابطین برشمرد. در واقع سفیران سلامت مسئول انتقال مطالب آموخته شده در حوزه سلامت ومراقبت فعال از سلامت خود و اعضای خانواده وجامعه هستند.

 در بخش دیگری از این جلسه، خانم ندیری، کارشناس غذا و دارو، درخصوص نشانگرهای رنگی ، اصالت کالا، و نشان ایمنی سلامت نکاتی را بیان نمود.

 خانم سلیمانزاده، مراقب سلامت خانواده پایگاه سلامت رازی، نیز در خصوص خودمراقبتی در بیماریهای قلبی ، عروقی و فشارخون به بیان نکات آموزشی  لازمپرداخت.

ایشان بر داشتن سبک زندگی سالم شامل  رژیم غذایی سالم ، فعالیت بدنی کافی ، عدم مصرف دخانیات و الکل تاکید نمود.

در پایان جلسه ارزشیابی آموزشی با طرح سوالاتی از سفیران و رابطین سلامت به عمل آمد و پمفلت  آموزشی تحویل شرکت کنندگان داده شد . 
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه