تاریخ : پنجشنبه 26 مهر 1397
کد 1310
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه آموزشی با موضوع HIV/AIDS و هپاتیت برای زنان خانه دار منطقه حاشیه شهر انزاب در محل فرهنگسرای انزاب برگزار گردید.
در راستای اهداف برنامه چهارم استراتژیک ایدز درخصوص آموزش اچ ای وی/ ایدز به عموم مردم علی الخصوص به گروه های پرخطر ساکن در مناطق حاشیه شهر، جلسه آموزشی ایدز به شیوه نوین(pit) برای زنان متاهل و خانه دارساکن منطقه حاشیه شهر انزاب برگزار گردید. در این جلسه که با همکاری و هماهنگی کارکنان اداره هلال احمر، کارکنان شهرداری و معاونت بهداشتی در محل فرهنگسرای انزاب برگزار گردید. در ابتدای جلسه کارشناس ایدز توضیحات کامل در خصوص راههای انتقال بیماری اچ ای وی وراههای پیشگیری از بیماری و همچنین نحوه تشخیص بیماری به حضار ارائه نمودندو تنها راه تشخیص بیماری را انجام آزمایش اچ ای وی مطرح نمودند. سپس گروه های در معرض خطر بیماری را کلیه فراد معتاد شامل (مصرف کنندگان تزریقی و مواد محرک) و همسران آنها و افراد دارای سابقه رابطه جنسی متعدد(با غیرهمسر) و شرکای جنسی آنها و همچنین زندانیان و همسر آنها مطرح نمودند و از حضار خواستند در صورت داشتن سابقه یکی از موارد ذکر شده در خود و همسرشان جهت انجام مشاوره و آزمایش رپید تست سریع اچ ای وی به صورت کاملا رایگان و محرمانه به مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری مراجعه نمایند.در ادامه نیز کارشناس برنامه هپاتیت در خصوص راههای پیشگیری و انتقال بیماری هپاتیت B  مطالبی ارائه نمودند و تنها راه تشخیص آن را آزمایش خون بیان کردند.
در پایان به سوالات حضار در خصوص بیماری ایدز و هپاتیت جواب لازم داده شد و آدرس کامل و شماره تلفن مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری  به آنها معرفی گردید./
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه