تاریخ : دوشنبه 8 مرداد 1397
کد 1270
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، همایش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر با حضور فرماندار ویژه شهرستان مراغه و رئیس دانشکده علوم پزشکی و همچنین فرمانده نیروی انتظامی و سایر روسای ادارات در تالار صوفی شهرستان مراغه برگزار گردید .
در ابتدای همایش ، دکتر مجتهدی ، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان حاضر در همایش ، آگاه سازی خانواده ها از عوارض گرفتاری به مواد مخدر را از اهداف مهم برگزاری این همایش برشمردند . . معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن تشریح عوامل موثر در بروز اعتیاد در افراد ، همت همگانی را لازمه ورود به کاهش مصرف مواد مخدر در بین جوانان اعلام کردند . ایشان با تشریح برنامه های اجرا شده در سالیان اخیر را راستی مبارزه با مواد مخدر را بسیار مهم برشمردند و توجه ویژه خاواده ها در پاسخ به نیازهای عاطفی جوانان را به عنوان یکی از مهمترین مسائل ارزیابی کردند . دکتر مجتهدی افزایش قدرت نه گفتن به مصرف مواد و دوستان ناباب در فرزندان را از مهمترین مسائل تربیتی خانواده ها اعلام کرده و خواستار همکاری تمامی ارگانها و نهاد های دخیل در امر آموزش مردم شدند .
در ادامه  برنامه ، دکتر تنومند ، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به عنوان سخنران دوم با قدردانی از عوامل برگزار گننده برنامه ، آموزش محور بودن موضوع پیشگیری از اعتیاد را مورد تاکید قرار دادند و با اشاره به رابطین محلات ، آگاه سازی تمامی آحاد مردم را به عنوان یکی از عوامل کاهش مصرف مواد مخدر در جامعه برشمردند . دکتر تنومند با اشاره به ضرورت آموزش والدین و فرزندان به عنوان عامل اصلی پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر ، وظیفه اساسی تمامی ارگانهای درگیر ، ائم از نیروی انتظامی ، حوزه بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش و بهزیستی و ... برشمردند .
در ادامه برنامه ، آقای شکری ، فرماندار ویژه شهرستان مراغه ، وجود رابطین سلامت محلات  را به عنوان یکی از مهمترین ظرفیتهای موجود در آگاه سازی مردم در امر پیشگیری از مصرف مواد مخدر دانستند . ایشان با اشاره اقدامات مهم صورت گرفته توسط نیروی انتظامی و سایر ادارات مرتبط در سالهای اخیر ، آموزش را به عنوان یکی از مبانی اصلی کنترل و کاهش مصرف اعلام کردند . آقای شکری ضمن تشریح عوامل اجتماعی مهم دخیل در کاهش مصرف مواد مخدر  تاکید کردند که  فرهنگ سازی و پیشگیری از اعتیاد باید به صورت محله محور و توسط نهادهای متولی امر انجام شود.و  با توجه به وجود معضل اعتیاد در جامعه به ویژه در بین جوانان، آگاهسازی و روشنگری در زمینه آثار سو مصرف این مواد افیونی باید در راستای کاهش تقاضا برای مصرف آنها باشد.
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه