تاریخ : دوشنبه 12 بهمن 1394
کد 122

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، به همت معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه و با همکاری سازمان انتقال خون این شهرستان کارگاه دو روزه ی حمل و نقل خون و فرآورده های خونی برای کارکنان بیمارستانهای شهید دکتر  بهشتی و امیرالمومنین علی (ع) مراغه برگزار شد .

در راستای ارتقاء ایمنی بیمار و بهبود کیفیت خدمات درمانی و همچنین در جهت استقرار برنامه نظام مراقبت از خون (هموویژلانس) ، آموزش حمل و نقل خون و فرآورده های خونی طی دو جلسه برای کارکنان خدماتی بیمارستان شهید دکتر  بهشتی و بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) مراغه توسط آقای سلیمانی کارشناس محترم سازمان انتقال خون مراغه  ، در محل سالن اجتماعات معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی برگزار گردید .

آقای سلیمانی کارشناس محترم سازمان انتقال خون ، ضمن تاکید براهمیت مرحله حمل و نقل خون و فرآورده های خونی برای تزریق خون سالم به بیماران گفت: حفظ زنجیره سرد در زمان حمل و نقل خون و استفاده بهینه از وسایل مخصوص حمل و نقل خون و خنک کننده های مناسب و به حداقل رساندن مدت زمان حمل و استفاده از راههای ارتباطی مناسب ، از گامهای اساسی حمل و نقل مناسب خون و فرآورده های خونی است .

در طی این کارگاه شرکت کنندگان با نحوه ی حمل هریک از فرآورده های خونی به تفکیک آشنا شدند. گفتنی ست افراد آموزش دیده مسئولیت حمل و نقل خون و فرآورده های خونی از سازمان انتقال خون را بر عهده دارند.