تاریخ : شنبه 14 بهمن 1396
کد 1139
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، دکتر عرفانی ،  رئیس اداره زتونوزیس وزارت بهداشت ، با حضور در ستاد معاونت بهداشتی ، از برنامه های اجرایی حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه بازدید نمودند  و همچنین در جلسه هماهنگی که با این مضمون در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردیده بود حضور یافتند .
در ابتدای جلسه  پس از عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به حضار توسط معاون فنی محترم دانشکده جناب آقای دکتر سلیمانی، خانم دکتر اسدیان رئیس گروه محترم گروه بیماریها گزارش کاملی از فعالیتهای انجام یافته در خصوص لیشمانیوز احشایی و وضعیت بقیه بیماریهای زئونوز در شهرستان در قالب اسلاید ارایه نمودند.
سپس در ادامه جلسه ، دکتر عرفانی ، رییس اداره بیماریهای زئونوز کشور ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام یافته در خصوص کنترل بیماری کالاآزار در شهرستان مراغه ، بر ضرورت برقراری هماهنگی های برون بخشی موثر تاکید کرده و افزودند : استفاده از تجربه موفق سایر دانشگاهها در کنترل بیماری های واگیر ، ارزشمند است و آموزش و توانمد سازی مردم در امر خودمراقبتی ، از گامهای مهم پیشگیری از بیماریهای زئونوزیس در یک منطقه می باشد . دکتر عرفانی با تاکید بر داشتن برنامه های تحقیقی و پژوهشی در سطح حوزه بهداشت و دانشکده ، افزایش حساسیت پزشکان و کارکنان بهداشتی در زمینه های دقت و پیشگیری از این بیماریها را خواستار شدند .
سپس دکتر عرفانی با حضور در مرکز کنترل هاری شهرستان مراغه ، از نزدیک در روند اجرای برنامه های پیشگیری قرار گرفتند .

 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه