تاریخ : شنبه 16 دي 1396
کد 1117
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کارگاه تخصصی آموزش اچ ای وی به شیوه نوین(PIT)به مدت دو روز با حضور نمایندگان محترم ادارات شهرستان مراغه ، در محل سالن اجتماعات معاونت بهداشتی تشکیل گردید.
ابتدا جناب آقای دکتر سلیمانی (معاون فنی معاونت بهداشتی) ضمن خوشامد گویی به حضار به کلیات برنامه استراتژیک چهارم ایدز پرداختند و به ضرورت و اهمیت اجرای بهتر این برنامه در شهرستان تأکید نمودند.
در ادامه آقای رفیعی به اپیدمیولوژی بیماری در جهان و ایران اشاره نموند و چالش های پیشرو درخصوص کنترل و پیشگیری بیماری ایدز در جهان و ایران را توضیح دادند. و به کلیه موانع موجود در خصوص شناسایی و درمان بیماران از جمله پایین بودن آگاهی و اطلاعات مردم در خصوص بیماری و مشکلات ناشی از انگ و تبعیض نسبت به بیماری ایدز در جامعه اشاره نمودند و دستورالعمل برنامه چهارم استراتژیک ایدزرا تفسیرنموده و وظایف هر یک ازادارات در خصوص اجرای برنامه چهارم استراتژیک ایدز را توضیح دادند.
در روز دوم کارگاه سرکار خانم دکتر اسدیان (رئیس گروه مبارزه با بیماریها) ضمن خوشامد گویی به حضاربه چالشهای موجود در خصوص بیماری اچ ای وی در شهرستان اشاره نموده و به اهمیت اجرای برنامه چهارم استراتژیک در راستای افزایش آگاهی مردم و افزایش شناسائی بیماران جدید در شهرستان تاکید نمودند. و وظایف هر یک از ادارات در خصوص اجرای برنامه چهارم استراتژیک ایدز و نحوه آموزش اچ ای وی به شیوه نوین(pit)به صورت کامل توضیح داده شد و در پایان حضار به صورت کار گروهی تمرین نمودند./
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه