تاریخ : شنبه 27 آبان 1396
کد 1089
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، در راستای ایجاد هماهنگیهای لازم برای شروع فرآیند اعتباربخشی بیمارستانهای تحت پوشش در سال 1396 ، اولین جلسه هماهنگی اداره نظارت و اعتباربخشی با ارزیابان اعتباربخشی این اداره، در معاونت درمان تشکیل گردید.
                                                                                                         
در این جلسه آقای دکتر رضائیان، رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی و صدور پروانه، ضمن تقدیر از حضور صمیمانه ارزیابان محترم اعتباربخشی معاونت درمان، فرآیند اعتباربخشی بیمارستانهای تحت پوشش در سال گذشته را تشریح و در مورد نقاط قوت و ضعف بیمارستانها در زمینه پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی به ارائه توضیح پرداخت.
 
ایشان در ادامه، ضمن مهم برشمردن هماهنگی بین دست اندرکاران امر در بیمارستانها و تعامل سازنده ایشان با ارزیابان اعتباربخشی معاونت درمان، بر لزوم حمایت همه جانبه مدیران ارشد بیمارستانهای تحت پوشش، از اجرای بهینه و نهادینه شدن استانداردهای اعتباربخشی در کلیه بخش/واحدهای بیمارستانها تاکید کرد.
 
وی افزود: علیرغم اهمیت مستندسازی صحیح فرآیندهای بیمارستانی، آگاهی کارکنان مرتبط از این فرآیندها و انطباق عملکرد ایشان با مستندات تدوین شده، از اهمیت ویژه و بسزایی برخوردار است چرا که عدم آگاهی و عدم انطباق عملکرد ایشان با این مستندات ، از مهمترین نقاط ضعف و قابل بهبود در امر پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در بیمارستانها می باشد.
 
آقای دکتر رضائیان، ایجاد شفافیت و  برنامه ریزی و تدوین تقویم اعتباربخشی در ابتدای هر سال توسط وزارت متبوع، برای جلوگیری از سردرگمی در طول سال و ترافیک کاری در چهارماهه آخر سال را از الگوهای پیشنهادی اداره نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان دانشکده به وزارت متبوع برای ترسیم نقشه راه توسط ایشان در این زمینه عنوان نمود. ( با عنایت به اینکه بیمارستان و ستاد دانشگاه/دانشکده ها پیگیری مستمر در امر پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی بیمارستانی دارند. )
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه