تاریخ : يکشنبه 7 آبان 1396
کد 1081
ایشان ضمن اشاره به مخاطرات موجود در حوزه غذا دقت در انتخاب مواد غذایی را یکی از مهمترین فاکتورهای حفظ سلامت و جلوگیری از بیماریهای غیر واگیر برشمرد.
وی ادامه داد: برای انتخاب غذای سالم باید حتما به برچسب گذاری بر روی آن محصول دقت شود تا نسبت به ارزش غذایی آن محصول و وجود و نوع قندها، اسیدهای چرب و نمک آن اطلاعات لازم بدست آید.
ایشان افزود: یکی از بحث های مهم در این مورد، توجه به نشانگرهای رنگی بر روی محصولات غذایی می باشد که در آن میزان کالری در هر سهم و خطر وجود نمک، قند، چربی و اسیدهای چرب ترانس با رنگهای قرمز، نارنجی و سبز نشان داده می شود و مصرف کننده باید با توجه به آن نشانگر، غذای مناسب برای هر فرد متناسب با شرایط جسمی و سلامتی فرد انتخاب گردد.
در ادامه جلسه، مهندس خیاطی وش به موضوع برچسب های اصالت و سلامت کالا اشاره کرد و لزوم توجه به این موضوع در انتخاب محصولات غذایی و آرایشی بهداشتی خارجی را خاطرنشان کرد.
 وی افزود : وجود این برچسب، نشانه نظارت بر واردات آن محصول بوده و در صورت نبود برچسب اصالت و سلامت کالا هیچ گونه تضمینی بر اصالت و سلامت کالا وجود ندارد.
در انتهای جلسه به سوالات رابطین سلامت در خصوص مباحث مطرح شده و مسائل موجود در حوزه صنعت غذا و محصولات سنتی و صنعتی پاسخ داده شد.
 
  • واحد ارجاع دهنده مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی مراغه