تاریخ : دوشنبه 10 مهر 1396
کد 1069
 
 
 
عجله در كار خير، ويژگي صالحان
خداوند در آيه 114 سوره آل عمران عجله در كارهاي خير را از اوصاف صالحان برمي شمارد. به كارگيري اسم صالح در اين آيه بيانگر اين نكته لطيف است كه اشخاص صالح و نيكوكار كه نيكوكاري جزو ذات و يا ذاتي آنان شده است و به اين صفت برتر انساني دست يافته اند به طور طبيعي انسان هايي هستند كه در كارهاي خير و نيك عجله مي كنند.
از اين رو مي توان يكي از راه هاي شناخت افراد صالح و نيكوكار را در شتاب ورزي ايشان در كارهاي خير دانست. اينان تنها براي رضاي خدا و وجود صفت نيكوكاري در جوهره ذاتیشان است كه با سرعت و عجله، اقدام به انجام كارهاي خير مي كنند و نمي گذارند كه كار خير بر زمين بماند.
اهل تقوا و متقين نيز در آيات قرآني همين رفتار را از خود نشان مي دهند؛ زيرا در تحليل قرآني انسان هاي صالح در اصل، انسان هاي متقي و پرهيزگاري هستند كه تقوا در عمل ايشان خودنمايي مي كند. از اين رو در آيه 115 سوره آل عمران صالحان را همان اهل تقوا برمي شمارد و بيان مي كند كه خداوند به اعمال و رفتار اهل تقوا و صلاح آگاه و داناست.
با ذکر این مقدمه  :
به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید دکتر بهشتی مراغه، باز هم دستان خیّر بزرگواری از دیار معرفت و عشق، اهمیّت و جایگاه والای احسان و نیکوکاری را در دین مقدس اسلام، یادآور شد.
جناب آقای حاج احمد مجید پور خیّر خیراندیش مراغه ای ساکن تهران که چند سالی است برای ادای نذر و شادی ارواح والدین متوفی خود، هزینه ی درمانی کلیه ی مراجعین به بیمارستان شهید دکتر بهشتی مراغه را در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تقبل می کند، امسال نیز برای چهارمین سال متوالی، هزینه 310 میلیون ریالی ، همه بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان شامل ویزیت ، بستری ، رادیولوژی ، ترخیص و ... راتقبل کرد.
به گفته ی سرپرست بیمارستان شهید دکتر بهشتی مراغه در روز تاسوعا و عاشورا  حدود 1792 نفر در این مرکز بصورت سرپایی در اورژانس ویزیت ، بستری و یا از بیمارستان مرخص شده اند که کلیه ی هزینه ها توسط این خیّر بزرگوار پرداخت شده است.
لازم به ذکر است تاکنون با کمک ۴۰ میلیارد ریالی این خیر مراغه ای مقیم تهران، مرکز شیمی درمانی مراغه نیز در حال ساخت بوده و  ایشان در چهار سال گذشته بیش از۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان شهید بهشتی مراغه مشارکت مالی داشته اند.
باشد که الگویی برای تمامی ما باشند...        راهی است راه عشق که هیچکس کناره نیست.....
نتیجه تصویری برای کار خیر


 
 
  • واحد ارجاع دهنده بیمارستان شهید دکتر بهشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه