تاریخ : يکشنبه 8 مرداد 1396
کد 1039

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه، در این همایش بزرگ که با حضور مسئول نمایندگی نهاد رهبری در سپاه مراغه و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان به عنوان سخنرانان مراسم همراه بود، در خصوص فرصت ها و چالش های فضای مجازی و نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده گفتگو شد. برگزاری مشاوره رایگان و مسابقه نقاشی برای فرزندان کارکنان دانشکده نیز جزو برنامه های جانبی این همایش بزرگ بود.

در ابتدای همایش دکتر مرزپور، معاون توسعه و منابع انسانی دانشکده ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت(س) و روز دختر، گفت: شاه کلید داشتن خانواده متعادل و خوب، ایجاد حس صمیمیت و دوست داشتن همدیگر است. اگر خانواده متعادل و خوب باشد از هر لحاظ میتواند رشد کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خانواده نامتعادل از لحاظ علمی و اخلاقی نمی تواند رشد داشته باشد ولی وجود فضای صمیمیت بستر رشد علمی و اخلاقی را فراهم می کند.
 
در ادامه همایش مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشکده به ارایه گزارش کوتاهی از فعالیت های دانشکده در حوزه فرهنگی پرداخت و گفت: با توجه به حمایتهای ریاست محترم و همچنین معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده گستره فعالیتهای فرهنگی را از حصار حوزه دانشجویی خارج کردیم و با تشکیل کمیته رابطین فرهنگی به کل مجموعه تسری دادیم. وی خاطر نشان کرد حسن مطلع این اتفاق مقارن شد با ماه مبارک رمضان و در اولین گام طرح قرآن با رمضان همراه با برنامه هایی نظیر برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور اساتید برجسته شهرستان، برگزاری مسابقات قرآنی برای اساتید، دانشجویان، کارکنان و فرزندان کارکنان، تهیه پمفلتهای آموزشی، برگزاری ضیافت افطاری و مسابقه احکام و ختم قرآن کریم با همکاری بسیج جامعه پزشکی در کل مجموعه دانشکده اجرایی شد.   
بهزاد موسی زاده به تمجید از اعضای کمیته رابطین فرهنگی پرداخت و افزود: به جرات می توان گفت، کمیته رابطین فرهنگی از جمله کمیته های کاربردی و تفکر ساز در مجموعه دانشکده است و  همایش "من خانواده ام را دوست دارم" نیز از جمله خروجی های این کمیته است.
در بخش بعدی مراسم، حجت الاسلام و المسلمین فیضی زاده، مسئول نمایندگی نهاد رهبری در سپاه ناحیه مراغه، به عنوان اولین سخنران همایش ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت به ایراد سخنرانی در خصوص نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده و تربیت صحیح فرزندان پرداخت و در بخشهایی از آن خاطرنشان کرد: زن همانند گلی خوشبو است، یعنی نسبت به جایگاهش نگاهی که به زن می شود باید مناسب باشد. زن مهمترین عامل تحکیم بنیان خانواده است و هیچ بنایی به قداست خانواده نیست. وی در ادامه بیان کرد: اگر  مردی از خانواده خود مراقبت کند مانند مرزبانی است که مقام والایی دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش، نیز به عنوان دیگر سخنران این همایش که با محوریت فرصتها و چالشهای فضای مجازی سخنرانی می کرد گفت: خانواده متعادل، خانواده متعالی و خانواده متزلزل، خانواده ای متلاشی است. وی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشمندان، عصر کنونی را دهکده جهانی تصور می کنند. علم خاصیت بیان واقعیت دارد و امروزه باید حق را از احترام جدا کنیم و باید به سوالات جوانان پاسخ مثبت و قانع کننده بدهیم.

گفتنی است در حاشیه این برنامه، مسابقه نقاشی ویژه فرزندان کارکنان برگزار شد و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد. ارائه مشاوره رایگان توسط مسئول اداره مشاوره دانشکده و کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی نیز از نکات قابل توجه در این همایش بود. همچنین در پایان این مراسم نیز از فعالان قرآنی و خادمین نماز نیز تقدیر به عمل آمد.

  • واحد ارجاع دهنده معاونت آموزشی ، تحقیقات و دانشجویی و فرهنگی