تاریخ : سه شنبه 23 خرداد 1396
کد 1012
دکتر مجتهدی ، معاون دانشکده علوم پزشکی مراغه ، ضمن اعلام این خبر افزود : شناسایی مشکلات سلامت نوآموزان و درمان سریع آنان ، از بروز بسیاری از مشکلات از جمله افت تحصیلی آنان پیشگیری می نماید.
ایشان ادامه داد: بنابراین امسال نیز مانند سالهای گذشته ، برنامه ریزی لازم جهت مراقبت تمامی دانش آموزان در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاههای بهداشتی در مناطق شهر و خانه های بهداشت در مناطق روستایی انجام گرفته است .
خانم سلطانی ، کارشناس مسئول سلامت جوانان ، نوجوانان و مدارس معاونت بهداشتی هم ضمن تشریح اهمیت مراقبت دانش آموزان ، خانوار محور بودن مراقبت ها را از شاخصه های اصلی مراقبت دانش آموزان در امسال بر شمرد.
وی افزود: خانواده های دارای فرزند پیش دبستانی و اول  ابتدایی ، بعد از مراقبت کودک خود در پایگاههای سنجش شهرستان ، جهت ارزیابی سلامت جسمی کودک خود باید با حضور در نزدیکترین مرکز یا پایگاه بهداشتی در مناطق شهری و در صورت سکونت در روستا به خانه بهداشت روستایی مربوطه مراجعه نمایند تا فرزندشان مورد ارزیابی قرار گیرد .
ایشان با اشاره به الکترونیکی شدن پرونده های خانوار تاکید کرد: جهت پیشگیری از هر گونه مشکل ، والدین حتما باید این نکته را در نظر بگیرند که هر خانواده فقط در نزدیکترین مرکز به منزل و محل سکونت خود دارای پرونده می باشند و سایر مراکز بهداشتی امکان ارائه خدمت به آنان را ندارند پس توصیه کردند که جهت دریافت وسهولت ارائه خدمت ، به مرکز بهداشت  و مراقبت سلامت خود مراجعه نمایند .