تاریخ : شنبه 20 خرداد 1396
کد 1009
به گزارش روابط عمومی، این نشست با حضور مسئولین و جمعی از خیرین شهرستان مراغه در هتل بزرگ مراغه برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم، دکتر علی جنتی، رئیس دانشکده، ضمن عرض خیر مقدم، به ارائه ی گزارشی از علمکرد دانشکده پرداخت و گفت: پس از اجرای طرح تحول سلامت کارهای بسیار مهم زیر بنایی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان مراغه صورت گرفته است.
ایشان ادامه داد: علاوه بر افزودن بیش از بیست و پنج هزار متر مربع زیر بنای عمرانی به مجموعه دانشکده، در زمینه بهداشت، درمان و آموزش گامهای بسیار مهمی برداشته شده است.
دکتر جنتی افزود: جذب پزشکان متخصص، جذب هیئت علمی و احداث مراکزی درمانی مانند اورژانس و بخش قلب بیمارستان امیر، بلوک زایمانی و درمانگاه تخصصی بیمارستان شهید بهشتی ، احداث کلینیک تخصصی دانشکده و  احداث و تکمیل چندین مرکز بهداشتی از جمله مرکز درمان بستر خداجو تنها بخشی از این اقدامات هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به نقش مجمع خیرین سلامت در توسعه و ارتقاء بخش سلامت شهرستان گفت: بی شک امکان دستیابی به یک وضعیت آرمانی تنها از طریق منابع دولتی به آسانی میسر نیست به این خاطر حضور نهادهای غیردولتی و خیرین سلامت در این امر مهم بسیار موثر خواهد بود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه اذعان کرد: احداث مرکز جامع سرطان، خرید چند دستگاه برای مراکز درمانی و اهدای زمین برای مراکز بهداشتی درمانی از جمله کمک های بسیار شاخص مجمع خیرین سلامت شهرستان بوده است اما امیدواریم در آینده بیشتر از کمک خیرخواهانه آنها بهره ببریم.
دکتر علی جنتی افزود: مجمع خیرین سلامت می توانند از دو روش احداث یا خرید و یا همراهی با بیماران از طریق ایجاد صندوق خیرین سلامت شهرستان مراغه در کنار دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه باشند.
در بخش دیگری از این مراسم، آیت الله محمدتقی پورمحمدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان مراغه، هم با اشاره به جایگاه رفیع خیرین و عمل خیر از دیدگاه دین مبین اسلام گفت: اعمال نوع دوستانه علاوه بر اجر معنوی و دنیوی دارای ارزش بسیار بالای اخروی هستند.
دکتر سید محمدخراسانی، نماینده موسسه عمران و خیریه مراغه ای های مقیم تهران، هم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مجمع خیرین سلامت شهرستان مراغه قول مساعد برای همکاری بیشتر  با این مجمع با هدف توسعه و ارتقاء بهداشت و درمان شهرستان مراغه داد.
در این نشست و براساس اساسنامه 7 نفر ، حاج احمد مجیدپور، حاج مرتضی باستانی، مهندس عبدالله فرمانی، دکتر الهوردی رادمنش، دکتر سیدمحمدخراسانی، دکتر رامین مومن، مهندس حمید یزداندوست، به عنوان عضو اصلی هیئت رئیسه، 2 نفر، دکتر اکرم شتایی و دکتر شعله زنبوری، به عنوان عضو علی البدل و 2 نفر ، دکتر محمدرضا صمدی و دکتر فریبا سعیدی، به عنوان بازرس مجمع انتخاب شدند.
گفتنی ست این مراسم با حضور آیت الله محمدتقی پورمحمدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان مراغه، آقای ظفر محمدی، فرماندار شهرستان ویژه مراغه، آقای دلداری، دادستان شهرستان مراغه،  نمایندگان موسسه عمران و خیریه مراغه ای های مقیم تهران و اعضای هیئت رئیسه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه برگزار شد.