تاریخ : سه شنبه 2 خرداد 1396
کد 1001
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، اولین جلسه آموزشی اداره پرستاری در سالجاری، در سالن اجتماعات معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی برگزار گردید .
اولین جلسه آموزشی اداره پرستاری ، با مضمون آشنایی با مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل ( Home Care) و صلاحیت حرفه ای پرستاران، روز دوشنبه و سه شنبه مورخه 96/3/1 و 96/3/2 در دو روز متوالی با حضور گروههای پرستاری برگزار گردید .
در ابتدای جلسه، خانم شتائی، رئیس اداره پرستاری، ضمن شرح دستورالعمل تأسیس مرکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل، بر اهمیت ایجاد مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل  و واحد مراقبت در منزل ( Home Care unit) در بيمارستان تاکید نمود.
 ایشان در ادامه افزود: فرهنگ سازی و آشناسازی مردم با اهداف این مراکز بسیار مهم و ارزشمند است. چراکه با ایجاد چنین مراکزی ، گامی مهم در جهت افزایش بهره وری بیمارستانها و کاهش بار بستری و به ویژه جلوگیری از بستری های مجدد برداشته می شود.
در ادامه، آقای دکتر رضائیان، رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی، ضمن ارائه مبحث آموزش به بیمار، بر اهمیت فرآیند آموزش به بیمار و تاثیر بسزای آن در کاهش زمان بستری و کاهش هزینه های بستری و نیز افزایش رضایتمندی بیماران و ارتقای کیفیت خود مراقبتی تاکید کرد.
گفتنی است، در این جلسه پکیج های آموزشی با هدف آشنایی گروه پرستاران با چگونگی تأسیس مرکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل و واحد مراقبت در منزل ( Home Care unit) در  بیمارستان و نحوه دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای به گروههای پرستاری ارائه گردید .
شایان ذکر است، در حاشیه این جلسه آموزشی، اولین سری از پروانه صلاحیت حرفه ای  پرستاران، با حضور آقای دکتر رضائیان و خانم شتائی، به پرستاران مشمول اهداء گردید.

 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه