تاریخ : يکشنبه 16 اسفند 1394
کد 210
سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو از شناسایی و برخورد با ۴۰ کارخانه متخلف در تولید آبلیموهای تقلبی در کشور خبر داد .

به گزارش سلامت نیوز، رسول دیناروند در گفت وگو با خانه ملت، درباره آخرین وضعیت جمع‌آوری آبلیموهای تقلبی درکشور، افزود: واقعیت آن است که در دوره‌ای، بخش زیادی از آبلیموهایی که در کشور تولید می‌شد ساختگی بوده و به نوعی تقلبی محسوب می‌شد که با توجه به قیمت ارزان آن می‌‌شد حدس زد که این محصول تقلبی بوده است .

وی ادامه داد: در روند نظارت سازمان غذا ودارو، اغلب شرکت‌های متخلفی که اقدام به تولید آبلیموی تقلبی می‌کردند شناسایی و به تعزیرات حکومتی و دستگاه های نظارتی معرفی شدند، از سویی دیگر پروانه فعالیت این شرکت ها باطل و مسئولان فنی نیز تعلیق شدند و می توان گفت در سال جاری با بیش از 40 کارخانه متخلف در تولید آبلیموهای تقلبی برخورد شده است .

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ناگفته نماند که این آبلیموها عمدتا خطرناک نبود و ضرری برای سلامت نداشت اما اقدام این شرکت‌ها نوعی کلاهبرداری بود به طوری که آبلیموهای تقلبی را به جای آبلیموهای طبیعی به فروش می‌رساندند .

دیناروند به آخرین اقدامات سازمان غذا و دارو برای تعیین تکلیف توزیع آبلیموها در کشور اشاره کرد و گفت: بین ما و سازمان استاندارد پیشنهادی در حال بررسی است مبنی بر آنکه دو نوع آبلیموی کنسانتره و آبلیموی طبیعی را در شرایطی در بازار توزیع کنیم که امکان تشخیص تفاوت آنها وجود داشته باشد بدان معنا که هم سازمان غذا و دارو بتواند آن را شناسایی کند و هم برای مردم قابل درک باشد که این دو آبلیمو با یکدیگر متفاوت است .

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: توزیع آبلیموی کنسانتره و آبلیموی طبیعی در همه جای دنیا انجام می شود و در این شرایط آبلیموی کنسانتره با قیمت پایین تری نسبت به آبلیموی طبیعی به فروش می‌رسد .